Tandvärk är inte kul

Då måste man göra något åt tandvärken.
Jag ringde min tandläkare igår och fick en tid idag.
För jag har haft ont i tre veckor och även trots god tandhygien
och mycken tandtråd har det inte avvärjt värken.
Så nu var det bara till att få reda på vad det var.
Jo, en bit av min bakre tand har gått av och det underminerar.
Kan också ge isningar och det har jag minsann känt.

Det var bara att acceptera fakta och ta emot hjälpen med bedövning
och sedan fyllning och hoppas att det är den enda behandling som behövs.
Men det jag inte räknat med var att det skulle än värre ont efteråt.
Ikväll är det därför lite synd om mig.  
För det gör helvetiskt ont.
Hoppas Ipren-mannen hjälper!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback