Trend just nu - Brunetter som sjunger till komp av gitarr?!

Grattis, säger jag bara till Marie Lindeberg! Du skrällde ordentligt på på Scandinavium igår kväll. En askungesaga om att komma till Melodifestivalens Globenfinal helt enkelt. Med en låt som har legat länge i skrivbordslådan och som pockat på att komma fram tidigare. Nanne Grönwall kom före dig i att hitta kvinnliga jokrar för två år sedan men nu var det din tur. Så njut bara!
I DN idag går det att läsa om supermodellen Carla Bruni som nu lyckats sig på artisteriets bana. Jo, hon är brunett och det är till komp av gitarr. Och hon har hittat olika poeters texter som lockade henne att sjunga offentligt. Du kan höra henne på -
http://webbtv.dn.se/index.aspx?id=1308

Ännu en sångerska sjöng till komp av gitarrer från Åre idag på TV 4, Nyhetsmorgon - Ana Jonsson som lyckats med att skriva låten till VM - Catch me if you can! Hon har skrivit filmmusik till  Spiderman och fick nyligen i Finland ett nordiskt pris för årets bästa låt. Grattis, säger jag och keep being blond, my dear! Girls jut wanna have fun but it seems like it is their time!
Nu blir det att kolla om Anja Pärson blir historisk med att ha tagit guld i alla grenar som hon kan tävla i.

Själv går min förkylning åt rätt håll. Jag har gjort allt för att kunna sjunga ikväll. Dock inte till gitarr, men jag tänker behålla innerligheten och njuta av att bl a vara körsångare ikväll. Och jag är fortfarande brunett!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback