Trygghet

Min pärla har idag fört mig runt i Östergötland och Närke. Vi har hållt ihop sen 1998 och jag var din första kärlek. Den är som en trygg hund, min kära Skoda. Som tuffar på med sin diesel. Och nu har jag bestämt mig att göra något år rosten. Men det hägrar att jag kan köpa en nyare bil med mer komfort. För det finns ju alltid möjlighet att låna till en nyare bil. Titt som tätt kommer kuvert med erbjudande att låna 200 000 utan säkerhet. Men är det värt det? Så har mina funderingar gått. För det är en trygghet att kunna äga bilen helt  m a o utan att ha amorteringar att betala för att ha min bil. Det är en stor frihet och kanske underskattad.
Så nu har jag infört tävlingsgrenen - Bevara din gamla bil ( 9 år är min ) när du blir osäker över komforten i din gamla bil . Det betyder att mentalt tänka och sedan genomföra följande:

  • Höj- och sänkbart förarsäte - Sätet höjdes till din fördel med 8 cm efter att du fyndade en futonkudde på Jysk igår för 40 kronor.
  • Klimatanläggning - Den luftcirkulation du har nu ger tillräckligt med luft för att du ska få den vind Carola lyckas få i ansiktet vid sina scenframträdanden.
  • Radion - Du har det bästa basljudet när bilen går på tomgång. Det får dig att glömma ljudet när du kör 110 på motorvägen. Alternativat kan du stänga av radion och sjunga själv - du blir garanterat en gladare människa.
  • Ekonomi - Skoda har genom sin framtoning gjort att fler människor har kunnat bli lyckliga bilägare. Kom ihåg mottot: "Mycket bil för pengarna!" Din bil drar 0,47 blandad körning.
  • Lycka - Eftersom din bil är betald kan du ge dig fler möjligheter. Det kan också bli andras människors lycka. Som att få se att du har på dig ett nytt läppstift.
  • Trohet - att ha känt sin bil i 9 år gör dig till en säkrare bilförare. Ni blir ett! Och du blir inte lika ofta överraskad när det kommer olika oljud. You know your car!

Har du som läser detta fler tips?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback