Brev till 18-årig dotter

Hjärtat mitt!
Du är fyra timmars tågresa från mig och kommer att vara så i tre veckor.
En vecka har gått och du har en otrolig hemlängtan nu när du praktiserar i ett annat land.
Men du har bestämt dig för att bita ihop och det hedrar dig.
Om två veckor så här dags, träffas vi.
Ett welcome-party väntar dig då!
Då har du utfört något av det tuffaste i ditt liv men som kommer att göra dig mycket starkare.
Du rustas för vuxenliv då jag inte kan hålla dig i handen längre.
Men jag vet att du kommer att höra inuti vad jag kommer att säga om jag håller dig i handen.
Det är dags att du ska gå dit jag inte kan följa dig lika helt och fullt längre.
Jag vet att det gör dig rädd, men det ger dig möjligheter att pröva det som du har lärt dig.
Och det är som det ska.
När barn blir vuxna en dag.
Jag älskar dig!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback