Söndagsmage

Är det i magen all oro sitter?Jag vet inte. Men jag vet att jag fått tampas med att söndagar har blivit den dag som oron för den kommande veckan kommer. Kanske hör det ihop med att under gymnasietiden skulle det pluggas mycket.Det gjorde att nattsömnen mellan söndag - måndag blev inte så lång som jag önskade.Jag har märkt att den tendensen har fortsatt i vuxenlivet när kurslitteratur eller projektmatrial ska läsas på.Jo, jag tycker det är kul, men någonstans pockar det på att det är "måste-läsning."Men också att jag kan ha svårt att bedöma hur lång tid som behövs till läsning.Det har blivit bättre med åren.En stor hjälp var det när yogapasset fanns på söndagseftermiddagar.Under ruggiga vinterhalvåret lyste det passet upp. Och söndagsmagens oro kom av sig.Nu är det poweryoga på lördagsmornar. Och jag gillar den rutinen. Att efteråt dra till närmaste bagerietoch köpa knäckigt dinkelbröd till lördagsfrukosten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback