Städning - på två timmar?

Hushållsnära tjänsten står jag för här hemma.
Utom min tonårsdotters rum som är hennes egendom. Där får hon hålla ordning.
Visst är det trevligt att det ska bli billigare att kunna utnyttja den tjänsten till städning. Men vill jag det? Lägga pengar på den servicen?
Istället funderar jag på hur jag ska kunna få till städningen på två timmar för att det inte ska bli långtråkigt. Men det är svårt för mina saker pockar på uppmärksamhet. Och jag tycker att jag hela tiden hittar system för att det ska bli mer lätthanterligt här hemma. 
Idag gick det betydligt lättare för en väninna kom på spontanbesök. Lite skitsnack och kaffe satte sen fart på mig så det har blivit städat. Det tog två timmar. Ändå glor tidningshögen på mig för att den ska bli sorterad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback