Även jag har gått i fällan!

Tänk att det ska ta så lång tid! Med att bestämma sig.
Nu tog det en trevlig halvtimme att få det gjort.
Ingen hårklippning precis, men att byta bank.

Jo jag har intresse av ekonomi men jag har inte varit speciellt snäll mot mig själv.
Nu har jag kollat på kostnader i banken jag har och det gångna året
har det varit servicekostnader på 1700 kronor.
Det behöver jag inte nu längre.
Och en del av förtjänsten kommer från programmet Lyxfällan.

När jag gick ut från nya banken funderade jag på hur jag skulle fira
min personliga seger över att bli än mer ekonomimedveten. 
Som att fira det med något slags inköp.
Det gick inte.
Jag vill köpa det som är nödvändigt nu.
Det blev fyra liter motorolja till nästa service på bilen.
Och i min generositet blev det även olja till dotterns bil.
Var inte orolig! Det var till bra pris!

Som tips kan jag berätta att man kan ladda ner bra kalkylblad på
www.balansekonomi.se

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Carina

Härligt att du har koll på din ekonomi :-))
Att mata bilen med olja är ju ett måste om den ska kunna ta dig dit du vill, och supersnäll som du är så fixa du dotteras bil oxå :-))

Må väl!

Kram

//C


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback