Morgonens sköna promenad

Vaknade denna morgon en timme tidigare än alarmet.

Det var bara att gå upp.

Njuta av morgondrycken som jag gör kvällen före.

I termos, en liter kokande vatten, några småbitar

av ingefära och en delad citronskiva.

Så gott och lugnande.


Vackert väder idag och skirt grönt.

Det blev en skön promenad runt Strömmen.

Och det var lugnare än vanligt för det var mindre

trafik som hördes.

Vi var flera som njöt av att vara ute.

Nästan som att vara på landet.

Som min barndom. 

Även denna morgon - att morgonstund har guld i mun!


Kommentarer
Postat av: Carina

Go eftermiddag goa du!

Sitter just och kollar på gräsmattan, maskrosorna växer som ogräs *hehe*
Tänkte tanken att jag skulle köra igång gräsklipparen men sen tog tanken slut och jag glömde vad jag tänkt *korsade fingrar bakom ryggen*

Sköt om dig söt!

Kram

//C


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback